Tuesday, September 10, 2013

Checking in

Assalamualaikum. Hi.

Classmates during my foundation days.

I'm alive !

I don't know how to portray my life right now. But to be honest, UiTM Shah Alam is quite good and I have a lot of new friends here. Even though the fact yang kelas aku cuma ada eighteen people and you know it is very small tapi okaylah small is beautiful kan. Diorang semua sangatlah hebat and fluent yang maha english-sound-like-native punya, memang malu diriku ini yang ala ala fail english ni haha. So far jadual kelas tak pack lagi and to be honest it is totally way better than foundation yang sangat sangatlah gila umpama hidup segan mati tak mau tu. This degree level macam more like self learning tapi tak sangatlah and kitorang semester ni belajar empat subjek law, waktu mula mula aku dapat jadual aku macam "What??" masa foundation dulu tiga pun aku macam nak pecah kepala especially contract law tu lagi lah payah yang abadi ni lagi lah tu tak termasuk subjek subjek lain dengan koko dengan third language lagi. Takpe takpe ni semua dugaan nak berjaya ni, sabor je lah.

So aku rasa tu je lah yang dapat aku kongsikan kali ni. Maaf lah yer takde gambar gambar yang menarik ke what so ever (sebelum ni tau memang tak pernah menarik) sebab first sekali aku baru berapa hari duk sini dewan makan pun baru dua kali pergi lagi satu ntah kenapa aku punya phone takleh connect dengan laptop ni. Frust laa itew dah la semua gambar itew ada dalam tu, eiii. K menyampah.

Oh lagi satu aku tak dapat nak apply jpa punya scholarship sebab yelah kan pointer itew tak lepas 3.75 padahal sikit jer lagi. Aku ingat 3.5 jer qualification dia tetiba naik sobs sobs sobs. Ni lagi satu menyampah gila frust gila. Ketahuilah kalau budak law nak lepas 3.0 pun macam susah nak mati ni kan pulak 3.75 agak agak memang takde hidup lah aku. Tapi ada jer yang super hebat memang genius yang dapat 3.75 tapi aku yang pemalas dan kaki ponteng dan bangun lambat dan semua yang tak baik tu 3.75 is like a blessing lah. Hmmmmmmm takpelah takde rezeki nak buat macam mana. Tulah time foundation dulu kau main main sangat kan liyana sekarang sengih la haha takpe lah takpelah cool cool. Tapi still lagi boleh apply untuk second sem nanti tapi yelah aku dah degree ni macam nak score 3.75 tu macam sangat sangat sangat ke langit jer kan. Takpelah takpelah takde rezeki tapi aku ada apply yang scholarship ke pinjaman I don't know yang bank rakyat punya tu, mohon dapat.

Okaylah that's all. Tak larat aku nak menceritakan kesedihan dan lara di hatiku ini hukhukhuk. Ni baru pasal study tak termasuk yang homesick call rumah tiap tiap malam berdrama lagi. Hmm hmm hmm. Bye. Assalamualaikum.

p/s : terima kasih la yang komen blog aku tak putus putus tu, thanks sangat sangat sangat. Mirmashi okay datang ah shah alam duk bilik aku pun takpe hehe. And aku dah betulkan dah yang salah eja tu maaflah typo yer padahal kata nama khas, my bad haha. Apa lagi eh yang korang komen, nanti lah aku check balik hehehe.

2 comments:

dari sisi hidupku said...

can't wait to see u officially as a legal practicer. hang kena jadi lawyer jugak. memaksa bhaii. haha. be strong yana.

E'in said...

good lcuk... :)