Saturday, September 22, 2012

Finally.

Photobucket
Assalamualaikum.

This one waktu last day of semester one. Waktu ni aku jadi penyelaras pilihanraya MPP UiTM. Best kot join pilihanraya ni. Nak join politik ah lepas ni boleh main pangkah pangkah. Lalalala.

Betul lah kata orang hidup kita ialah satu pengalaman. Setiap hembus nafas, setiap langkah kaki, setiap perilaku, setiap patah kata, setiap senyuman, setiap rungutan, setiap bisikan telinga, setiap kata hati. Semua tu pengalaman. Dan bila tiba masa semua pengalaman tu aku bergabung menjadi satu liputan sejarah.

Haha. Cliche enough right? K tak punnn. Saje jer introduction mesti tak nak kalah dengan orang lain k.

Assalamualaikum and Hi peeps. *over kau jah sampai dua kali bagi salam haha*  Long time no see ah? Yeah I know aku macam lama sangat tak update sampai certain orang dah bising tanya aku busy sangat ke sampai tak sempat langsung nak update blog ni. Haha the answer is probably yes. Thanks laa kan kepada those people who care so much sebab anda anda telah buat saya rasa macam the not-so-ugly-duckling tetiba jadi fofular awww terasa dirku begitu berharga. Aku sangat sangat busy especially for the past few weeks, I have like tons of homework assignmentsss testsss presentationsss up to the neck but Alhamdulillah those days are long gone. After semua hectic tu kan, finally I have time for myself again so right now I'm trying to get the rhythm back. I'm trying to you know have my old-happy-days again and InsyaAllah I will start to write back. I mean I don't promise anything but InsyaAllah .

So what happened to me for the past few weeks? Ntah bila reverse balik aku punya ingatan rasa macam nahhh nothing interesting pun yang berlaku kat aku dua tiga hari minggu bulan ni. Macam biasa jer cuma maybe lah aku dah belajar skip kelas pagi dan menikmati waktu tido i mean bangun lambat. Haha. Liyana ni choii perangai zaman sekolah dia dah datang dah datang dah. Dulu satu kelas tahu aku geng kelas start lapan setengah bukan macam orang tujuh setengah. haha zaman tuu hmm argh tak perlu kot nak ungkit balik nanti bukak aib diri sendiri pulak. cikgu disiplin aku pun tak lupa lagi muka budak selalu datang lambat nih. Ampun cikgu !

But personally, kalau cuba ingat balik. Hmm banyak pengalaman aku belajar dua tiga minggu bulan ni. Serius sangat banyak. Hari hari aku belajar benda baru which is good I think. Kan?



Memanglah aku busy. That was one of the reasons kenapa aku tak update blog lah tapi kan ada sesetengah orang sangat sangat tak cool. Diorang suka manipulate apa yang aku tulis dan kind of hentam aku sampai jatuh kat kaki diorang dengan guna blog aku sebagai senjata. Macam hebat sangat skodeng blog orang baca semua older post lepas tu kutuk aku macam tu. Erghh sangat sangat tak cool okay.  Yeah I mean, sesetengah orang and I'm not referring to you or you or who ever you are. Jangan terasa and no hard feelings.

Ni yang apa aku maksudkan dengan Skeptik. Ada orang perangai dan pemikiran diorang skeptik. I always remind people and of course diri sendiri jugak yang apa yang aku tulis here in this blog cuma my own opinion about certain topics. I'm not trying to be good or hebat or apa jer yang dalam kepala otak korang. I'm not. I just write what I want. Thats it. Ada orang cakap macam ni "Liyana kat dalam blog macam out spoken sangat kat luar macam hampeh". Haha its true. The thing is aku memang penakut, sebab tu apa yang aku rasa aku tulis dalam blog jer. Because I think I am the type of person yang kind of unfortunate when it comes to expressing my opinion dalam bentuk percakapan so I try to express them through writing macam apa yang anda tengah baca ni. Betul lah semakin lama kita hidup semakin ramai orang kita jumpa semakin cepat orang akan judge kita. In reality I may not be the same person macam yang kat dalam blog. Mungkin one fine day kita akan berjumpa so I have to remind you guys that reality and alam maya are two different things. Ada masa kita hyper kita hyper ada masa kita senyap kita perlu senyap. Ada masa kita perlu give and take kan. So stop judging of course.

For me personally, anggap jer kita tak pernah kenal antara satu sama lain. Kita semua ialah stranger dan semua yang ditulis ialah imaginasi dan fiksi semata mata, takde kena mengena dengan yang hidup atau yang mata. Di situ kita bakal jumpa keikhlasan. Alright?

Apa lagi eh? Oh lupa nak cakap yang aku sekarang tengah study week. 2hb sampai 12hb ni aku final exam. Jangan lupa doakan aku punya exam tau biar dapat four flat. Aku punya Muet pun speaking this 16hb, doakan aku dapat at least Band 4 tau. Tu pun kalau korang nak tengok aku sambung law laa kan. Pleasee. Jangan lupa tau doakan aku tau. Tau?

Sebenarnya pejam celik pejam celik, aku dah habis sem satu as a pre lawrian UiTM Merbok. Rasa macam kejap jer tung tang tung tang final week then study week then final exam. Haha.

Aku sumpah aku edit gambar ni guna fon jer bukan benda pelik pelik haha. Sebab bila aku masuk laptop aku tengok gambar ni macam ntah ayu pelik jer aku. haha. still jugak upload kisah apa aku. 

Kanan : First day bergelar mahasiswi, picture taken before register kat UiTM. Time ni lah aku menangis nangis waktu umi hantar aku dulu. haha. Kononya dulu lagi sanggup makan lauk ikan kering kat rumah dari makan lauk sedap sedap kat tempat lain. Padahal itu semua dusta puih puih. haha.
Kiri : Last day of semester one. Banyak kenangan dan cabaran sebenarnya duk kat university ni.Serius banyak kalau nak kira memang countless.

Apa apa pun, hidup perlu diteruskan. Assalamualaikum.




20 comments:

Ali Jasni said...

good luck exam nnt liyana. :)

AtEn nAbilA said...

tahniah yana . dah nak habeh sem dah . bahagia yaa dia .. haha

Mk Syahir said...

wahhh..bestnye pengalaman lu..

pedulikan je ape orang kata..deorang jeles lettew..haha niway, ramai yang rendu nak baca penulisan lu termasuk gua :p

Fiza Suhaimi said...

good luck for final year exam liyana.. ;)

muhammad asyraf said...

semoga segala urusan di permudahkan.. :)

Fakhrul Haiyin said...

kan weh. mudah sangat depa judge org. hampehh! btw, goodluck lah. semoga jadi lawyer yang berjaya. *_*

drzira said...

foundation? so u re 18?

dari sisi hidupku said...

setuju sangat.kita kat blog n reality are 2 different character. we express whatever in our mind n heart in blog.
blog is just a medium to share, so dont blame us as a blogger.

nurshamila said...

org ckp camtu sbb dengki ngn kau. kau hebakk sgt. tgk aku, lek ja. org tak kacau pon. hahaa

Liyana Izzati said...

@Ali Jasni : Oh thankss bro. Final sama je kan semua UiTM?

Liyana Izzati said...

@Aten Nabila : Haha. Tu lah bahagia gila padahal final belum tentu lagi dapat berapa haha.

Liyana Izzati said...

@MK Syahir : Haha yeah right. Ramai rindu nak baca penulisan gua? Erkkk? Haha. Terharunyaaa.

Liyana Izzati said...

@Fiza Suhaimi : Thanks sis :)

Liyana Izzati said...

@Muhammad Asyraf : Aminn. Thanks bro :)

Liyana Izzati said...

@Pakrul : Haha. Takpelah aku fikir fikir orang nak cakap biarkan diorang bercakap. Let it be. Alright thanks bro. Jangan lupa hadiah aku terr.

Liyana Izzati said...

@Drzira : A'aa. 18 years young. hehe.

Liyana Izzati said...

@Dari sisi hidupku : Betul betul. Writing is a medium to express what we have in mind and it is one of the most effective ways to let people know what we think about certain topics. So lets not blame the writers for their opinions,just let the words speak for them :)

mirmashi94 said...

aku tak start lagi exam,. still struggling. phewwww~ untung laa dah abeh sem -.-

kay_are said...

habis sem 1 dah? memang cepat betul.. pejam celik pejam celik habis dah? standard r tu.. aku pun kat luar pemalu =P tambah yang tak pernah jumpe, takkan nak wat perangai beruk mak ye terus kan? ape pun, gud luck muet.. senang je tu <-- riak ^^

ainraus said...

baca entry ni teringat knangan zaman study. wowowowwo. rindunyaaaa.

enjoy your student life okay?