Wednesday, July 4, 2012

Nisfu Syaaban.

Photobucket
Assalamualaikum.

 Islam tak pernah ajar erti terlambat dna putus asa. There's always a way out of everything.

Kita ni spesis yang banyak ragam, perangai nak ikut kata hati sendiri, dosa bertimbun tapi kalau bab bab nak gain pahala atau benda benda ke arah kebaikan kaki kita cenderung untuk kejang serta merta. Spesis kita selalu bertindak mengikut ego dan nafsu. Jarang sekali guna akal fikiran sebagai medium pemikir utama. Selalu nak jadi terbaik tapi jalan kita pilih selalu salah. Kita spesis bebal. Sudah terhantuk baru terngadah. Lepas buat salah jalan buntu baru ingat nak cari tuhan.

Sebab kita spesis yang bernama manusia bukan malaikat.

"Wahai hamba-hambaku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri ! Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah Maha mengampuni dosa-dosa semuanya. Sungguh, Dialah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang" [39:53] 


Belum terlambat untuk aku ucapkan, Selamat menyambut Nisfu Syaaban.

Maaf salah silap sepanjang menulis blog. Maaf kalau sebelum ni bahasa kasar dan ada yang hangat satu badan baca entry blog ni. Semoga kita sesama memperbaiki diri sendiri. Semoga semua amalan, kebaikan kita hari ini lebih baik dari semalam. Semoga kita terus dekat dengan Pencipta kita. Aminn.

Kalau boleh aku kongsikan doa yang aku baca setiap kali selepas solat.
RABBANA LA TUZIGH QULUBANA BA’DA IZ HADAITANA WAHAB LANA MIL LADUNKA RAHMAH, INNAKA ANTAL WAHAB.
Ya Tuhan kami, janganlah Engkau gelincirkan hati kami setelah Kau berikan kami hidayah dan kurniakan kepada kami hidayah dari sisi Mu. Sesungguhnya Engkau adalah Maha Pemberi. (Al Imran: 8)



Kepada yang berpuasa hari ni. Nanti bukak puasa sama-sama. Tapi korang belanja aku k. Muehehhee.




17 comments:

kay_are said...

bertindak ikut ego ngan nafsu tu tanpa guna akal fikiran, nape aku terase ngan statement ni ye? @.@ kalau dah kasar tu, kasar gak.. takleh nak watpe.. =P aku pun mintak maap gak walaupun salah aku satu je, selalu kaco hidup ko.. huu

Edy Fee said...

mintak maaf jugak sesama blogger.hehe wlaupon 1st time singgah

nurshamila said...

haha selamat menyambut nisfu syaaban. simple entry kau wey. haha

Fakhrul Haiyin said...

wahh. aku pon nk mintak maap jugak weh spnjg brblog nih. :D

Liyana Izzati said...

@Kay are : Cehh ayat konon nak mintak tapak kasut laa nih. Tak kesian pun. Booo. Selalu kacau hidup aku? Haha. Tak lah. Aku anggap semua tu sebagai ujian untuk mematangkan aku.

Liyana Izzati said...

@Edy Fee : Haha. Macam ni pun ada? Pun bolehhh! Mintak maaf jugak erk kalau blog ni ada kurang sana sini situ.

Liyana Izzati said...

@Mila : Selamat jer? kek makanan air takde ke? Simple ke? Kang tulis panjang kau cakap panjang pulak kang.

Liyana Izzati said...

@FH : Kau memang patut mintak maap k. Kau banyak buat salah silap ngan aku. Jangan buat buat lupa pulak.

shedameor said...

akak niat nak puasa dah. sekali tak bangun sahur and terus bukak puasa. then, rasa rugi sangat tak puasa. sedih pedih hati ni. hehe


#akak maapkan segala dosa2 yana kecuali 1 ni je. akak tak ampunkan yana sebab yana comel dari akak. hihiikk

nurshamila said...

wey apesal kau balas komen aku mcm nak carik gaduh ja? awat? tak puas hati? haha

Liyana Izzati said...

@Shedameor : Haha. takpe takpe kak. Tahun depan ada lagi. InsyaAllah.

Haha. Comel dari akak? Oh pengsan.

Edy Fee said...

smart gmbr 1st.hehehe
yeah selmat nifsu syban

Liyana Izzati said...

@Nurshamila : Laaa kau ni pun dah macam kawan kau yang sorang lagi si kimy tu. Kerjanya nak sentap jer ngan aku. Haha. Tak puas hati? Takde maknanya nak tak puas hati ngan kau. Oh pleaseeeeee. Hahahaha.

Liyana Izzati said...

@Edy Fee : Oh gambar tu ntah curik kat mana. Google kot. Selamat nisfu Syaaban jugak.

nurshamila said...

ohh kawan aku tuh? kena phm la awal2 bulan. erkk

Ihsan Arifin said...

haha ape ni. bukak puase nak same same. tapi bayar taknak same same. haha ;)

Edy Fee said...

singgah lagi