Friday, March 2, 2012

Duit oh Duit! Entri banyak gambar.

Photobucket
Assalamualaikum and Hi readers.
First sekali, tajuk entri memang jauh menyimpang dari isi kandungannya. But well, bear with me okay.

MasyaAllah buruknya. But who cares right?
Nama saya Nur Liyana Izzati bt. Abd. Aziz. Hari ni saya nak post gambar-gambar yang saya snap tadi kat tempat kerja. Boleh?

Sebenarnya, saya ingat nak update tentang something yang fun and beneficial untuk semua orang tapi macam takde idea jer. Letih gua fikir, nak tercabut kepala otak ni tapi mentol tetap tak menyala. Penat.

Fikir punya fikir. Akhirnya, saya mengalah. Malas nak update blog lagi. Lebih baik online FB, balas komen-komen orang. Ada jugak faedahnya.

Ada jugak melilau mencari idea kat Facebook tadi. Tapi idea tak timbul-timbul. Haiyaa.

By the way, muka aku tak sesuai erk pakai tudung melekat macam ni? Hahaha. Aku tahu. Tapi, jiwa ini memberontak. Nak buat macam mana.

Okay jer aku tengok.

Ni nak pergi kerja ke nak pergi mana macam ni? Adeeei. Berani posing macam ni sebab bos besau takde tadi. 


Sorry la gambar blur. Ambik guna phone je kot. What do you expect from Nokia 7610 man? Hahaha. Susah jugak nak cari duit ni yer.

Dulu, aku pernah cakap pada diri aku sendiri , "Arggh, duit tak penting.". Tapi sekarang bila semua benda aku nak buat tergendala sebab duit, barulah aku sedar yang duit itu penting jugak sebenarnya.

Ada orang sanggup tikam kawan dari belakang sebab duit.
Ada orang sanggup pecah amanah, rasuah sebab duit.
Ada orang sanggup bergaduh adik beradik sebab duit.
Ada orang sanggup tak mengaku keluarga sendiri sebab duit.
Ada orang sanggup tinggalkan agama sebab duit.

Haishh. Jadi siapa kata duit tak penting? Duit penting tapi tak bermaksud duit boleh beli semua benda. Tapi masalahnya hampir semua benda dalam dunia ni guna duit sekarang.

Duit oh duit!

Aku perlukan duit untuk baiki laptop. Aku perlukan duit untuk beli kasut/selipar baru. Srkurang-kurangnya Nautifit, baru selesa. Aku perlukan duit untuk buat half of benda yang aku hajatkan dalam dunia. Tapi duit tak boleh beli kebahagiaan, kesihatan, kegembiraan dan kesengihan dalam hidup.

Duit penting tapi bukan segalanya kan?

p/s : Lalala. Bajet jer lebih padahal kerja kat Cosway mak sendiri. Dia punya letih tu kalah orang kerja buat rumah batu angkat batu bata. Hahaha.

Owh sebelum aku terlupa, aku sekarang ada menulis kat satu blog ni. Menulis just suka-suka. Main focus aku tetap kat sini cuma aku ada jugak menulis di sini sebagai penulis sambilan. Semalam aku dah berjaya post aku punya first entri. Kalau berminat nak baca, Tekan Sini! (padahal nak paksa. Kena tekan jugak walau macam mana pon. haha).
Cinta dan Remaja by Liyana Izzati

23 comments:

Nana said...

ish ish..curi tulang.

P#eoniX said...

hahahaha...oklah tudung tuh...x der yang x kena....yup!duet boleh dicari...kebahagiaan sukar ditemui....(mengarut la plak...)

Yana Libra said...

macam2 gaya muka~~ ;P

Ardinie said...

haha. bajet kau buat kerja. suruh bwt kerja sikit pon dah heret muka :P

mirmashi94 said...

besh nye lehh keje . huhu >.<

.........cP~ said...

Tak ada kerja namanya ni. Pura-pura kerja. Haha.

Kamalia Butterfly said...

okay jelah awk pkai shawl ;)

liyana izzati said...

@Nana : Hahha. Takpe sekali-sekali jer.

liyana izzati said...

@P#eonix: Hahaha. Tapi kebahagiaan hak milik setiap insan. (lagi engarut)

liyana izzati said...

@Yana Libra; Hahhaa. Yang mana paling cun?

liyana izzati said...

@Ardinie : Eleh, mg mana tahu. Petang mg gi lain. Aku jer kerja dengan tekun sekali.

liyana izzati said...

@...cP~: Hahhaa, pura-pura kerja untuk hidup sis! :)

liyana izzati said...

@Kamalia Butterfly: Hahaha. Thanks :)

Arol Mubin said...

Lagi satu, duit tak mampu nak beli adik macam Ardinie Izzati. Hehe! ;D

liyana izzati said...

@Arol Mubin : Hahha. Betul-betul. Gaduh macam mana pon, tetap adik beradik sendiri jugak. Tapi, dia memang salah seorang tukang habiskan duit kakak dia. Heehe.

Ardinie said...

ehh bila masa aku habiskan duit kau ?

Fakhrul Haiyin said...

duit tu mmg pnting eh. time dpt duit tu mcm bahagia jak rasa. hahaaa. :O

Dak Fisha said...

bila ade byk mmg bahagia tp kalau takde. fuhh. merana kejap. sebab skrg ni semua bnde kne duit. mhl2 lak tuh.

Yana Libra said...

muka saya la paling cun..hehe (tetibe~ :P)

liyana izzati said...

@Ardinie : Eh, ado lah. Mg mana ingat. Lain kali aku nak ambik gambar baru mudah kea.?

liyana izzati said...

@FH : Kau bolehlah cakap bah. Kau tengah banyak duit sekarang. Belanja...belanja!

liyana izzati said...

@Dak Fisha : Time ada duit, memang tak ingat dunia. Time pokai, memang nak nangis. Dah la zaman sekarang guna banyak duit. Nak masuk tandas pon dah kena bayar 30sen

liyana izzati said...

@yana Libra : Hehehe. Memang pon :)