Friday, August 20, 2010

buku. buku. hobi.

assalamualaikum.
tak boleh fokus ni. ada mesin tengah menyanyi2 kat telinga aku ni. lalalalala. oit mak cik! fokus la. pasni dah kena siapkan homework yg tak tersentuh lagi tuh. adoi! banyak sungguh.tak tau la apa yg aku buat sepanjang weekend nih. berjalan-jalan. pergi beli baju raya. bazar ramadhan. ayam golek. and baca buku. hmm. pelik tuh! bukan apa dah lama sangat tak membaca. last book aku baca Twilinght, new moon lebih kurang sebulan lepas. lepas tu dah tak membaca. Alhamdulillah. time Bm and masuk library hari khamis ari tu, aku terpandang buku ni. tertengok, terjatuh hati dan terpinjam. then terbaca. last2 terhabis baca pulak. banyak pulak "ter" yer! buku yang bertajuk "Aku Rindu Bau Pohon Tin" oleh Hasrizal Abdul Jamil. best dan buku yang sangat bermanfaat. walaupun aku kurang paham dengan bidang2 ilmu pengajian penulis semasa di Jordon. maklumlah aku baru 16. tak lah sampai ke Jordon lagi. tapi still lagi boleh paham jalan cerita yg cuba disampaikan. dan tak mengalami masalah sangat sebab dulu aku pon ambik B.Arab jugak time PMR. walaupun dapat ciput. cukup2 makan je. aku boleh paham macam mana susahnya nak menguasai BA. antara bahasa yg paling susah bagi aku.
ringkas dan simpulnya, buku yang sangat menarik dan mesti dibaca oleh korang. hahahaha. tak rugi baca buku ni. walaupun mungkin jalan hidup penulis berbeza dgn kita. at least we gain something, belajar sesuatu yg lain drp biasa. ok lah. aku terpaksa stop sini dulu. nak mandi, then siapkan kerja sekolah. hari ni semua puasa ke?? bagus... semoga segala ama libadat dan perbuatan kita pada bulan yang mulia ini diterima Allah.
insyaAllah.

^_^ kalau hari ni bukan jawapan yg terbaik. tunggu.

No comments: