Saturday, August 7, 2010

biology project!

assalamualaikum...

fuhhh!! lega rasanya. Alhamdulillah. satu kekangan, satu masalah dah dapat diatasi. hari jumaat hari tu, kami (aku, farihin, nyak,aini,yana, dan tuan speaker, lina) berhempas pulas siapkan projek biologi kami. mmg target nak siapkan dalam masa 1 hari sebab kerja sekolah lain yg berlori-lori yg kena siapkan jugak. adoi!!! lumrah pelajar. ditambah plak ngan kiteorg bukan dpt jumpa selalu. because some of us stay kat hostel so bila dapat gathered hari tu. buat sampai habis.
projek ni bukannya mudah ok. kena buat research kat net, pastu buat folio then buat model lagi. tajuk yg diberi oleh cikgu bio kami, cikgu romlah :) ialah respiration. saayang cikgu. so, untuk buat model ni kami menggunakan kayu. tapi tak kisah la. nak gunakan ape2 pon boleh. buluh ker. no hal. tapi asalkan model tu jadi. tak gitu cikgu???
tanya la sapa yg paling bersemangat nak siapkan projek ni? of coure me! hahahahaha. since when? sejak aku rasa aku perlu bangun dan berusaha. kalau aku tak berusaha sampai bila biologi nak jadi senang.semua benda dlm dunia ni akan jd susah sebelum jadi senang kan?. bila kita dah dapat kuasai then baru senang. i want to be like Aiman Nazrul, dpt 96-biologi. terer sungguh.tak kan sebab aku tak minat, aku terpaksa kuburkan cita-cita aku. cita-cita since kanak2 lagi. kalau tak jadi doctor pon at least pharmacist tapi tu pon nak bio kredit. lagi satu. tak tahu lah kenapa rasa macam seronok jer. dapat jalan2 rumah kawan2. dapat kenal family dia.
aku sampai rumah farihin plg awal sekali. hahahaha. malu la nak cakap pkol berapa.ok. cakap.cakap. 7;30 lebih. sebenarnya sampai awal sebab umi ada exam kat UPM. tu yg awal dari biasa. kalau tak hari2 minggu macam tu, jangan harap aku bangun awal. kalau tak perut lapar. tak bangun punya. then, paling awal sampai, paling lewat balik. dalam pkol 7 cam tu la. balik2 terus tido.letih sangat.

best!!! korang patut tengok model kiteorg. sangat.sangat.sangat.sangat cantik dan cute.*puji sendiri nampak* tapi serious cantik! siap cat lagi. untuk diaphragm plg comey. warna hitam putih belang2. korang patut tengok macam mana. time nak siapkan model tu plg best. first time mengerudi kayu, mengecat. kalau takde biologi. mesti aku tak dapat nk rasa experienced ni. kiteorg janji pkol 8 kat umah farihin. tapi biasa la sek2 nih! kalau cuti2 nh bukannya dtg awal. janji pkol 8. pkol 9;45 baru datang. bagus.bagus! best sungguh tunggu korang tercegat kat tangga umah farihin tu ~
oklah dgn ini, sy ingin mewarwarkan bahawa kumpulan saya dah siap Projek Biologi kami dengan rasminya. so, nak hantar ari selasa ni pon sudah xde masalah! ^_^ cuma study skit lagi untuk presentation. insyaAllah.. semua berjalan lancar.


bye. *happy*

No comments: