Sunday, January 10, 2010

mamat poyo..

waktu ini tengah layan AJL 24...
"situasi-bunkface"
layannn....

ok....
so di sini ak bukan nak berceloteh atau pon mjadi tukang iklan yg x berbayar buat rancangan ni, apa yg ak nak story ni ialah tentang satu kejadian yg telah menaikkan darah aku hingga tahap yg paling tinggi skali...fuyo!!! crita ni bmula macam ni :p
ptg tadi lepas siap sume homework..dlm pkol 5.30 ptg mcm 2 ar, ak pon kluar la untuk main bola ngan adk2 aku... exercise skit...huhuhuhu :) x main sangat pon, tngk2 jer...xkan ak nak main ngan bdk kan?? jadi lps main2, jiran sebelah umah aku pon keluar la..ak pon x tau knapa dia kluar..biasanya dia jarang keluar....
pas2, dlm 5 ke 10 minint lps 2, ade lar kwn jiran ak 2 dtg....lelaki ar, naik motor.... time 2, ak tgh main ngan adk sha.... mamat poyo yg ntah ape2 ntah :p
mamat poyo : hai awak..awak 2, yg tgh main ngan adk 2...
aku buat x layan jer.... xde masa nk layan ok!
mamat poya : awak 2...yg comey,comey tu.... nak no phone bleh??
ak mmg benci + meluat ngan org yg nak pikat org guna cara "lapuk", "old fashion" mcm ni.... so ak pon pergi ambk adk sha n nak bwk sha naik atas umah..malas dok kat luar 2..PANAS!
jadi sbelum ak naik 2,mamat 2 cakap mcm ni..
" koya jual mahal! tau la dia comey, agak2 lar....." (betul ni dia cakap mcm 2)
ak bila dgr je dia cakap mcm 2, mmg ak geram nak mampos.... ak pon ckp
"hei, mmg ar aku jual mahal, mg ada masalah gapo?? nak hk murah2, g kutip tepi jalan tu ramai...gong!"
ak mmg geram,geram dan geram sangatsangat ngan mamat 2,,, kalau ikutkan hati aku nak juga aku bagi sebijik kat mulut dia 2,laser mengalahkan pompuan...saat ni pon masih geram ngan mamat poyo yg x bertamadun mcm ni...
x phm, knapa dia ingat dia bleh tackle aku ngan cara mcm 2..cara yg bodo mcm 2... dia ingt dai hensem sngt ker?? kalau muka jer hensem, prangai mcm sek2 gong tepi jalan baik x payah ar...
i'm not interested....
patutlah pengetua aku selalu cakap "orang perempuan ni jgn la murah sangat..." x nak bagi terkena ngan org yg macm ni ar....

oklah...
salam....

moral : jagn mudah tertipu ngan org yg mcm ni..
p/s : harap misha omar, hujan kalau x pon bunkface yg menang ajl24 mlm ni...... :)

No comments: