Saturday, January 2, 2010

the first day at school 2010

salam.....
seperti tajuk post hari ni, aku telah pergi ke sklh buat pertama kalinyabagi tahun 2010 ni... hari ni.. tersangat2 x best..... we spent the whole day in the school hall, listening to the teachers' lectures..ohhh! sangt2 memboringkan!!!! i hate spent my whole day listening to what we've know...
jadi biarlah aku bagitau serba sedikit tentang sesi orientasi tadi....
mula2 kiteorg sume bdk2 SMK Bachok dikumpulkan dalam dewan besar yg panas lagi sempit 2,, dah lar kena berhimpit2 mcm tin sardin, kena dengar plak ucapan dari ckgu, pk dan guru besar....
bukannya aku x nak dengar cuma kalau lah boleh berada dalam keadaan sdikit selesa..... lagi satu, cikgu pon x bleh la too straight jer, mcm mane kiteorg x boring?? ak rasa cikgu2 ni kena ada sedikit sense of humour barulah dapat attract the students to hear their speech kan??
then, kiteorg pon ddk la dalam dewan 2 cm budak skema tahap mayat..senyap jer.. boring giler! sampai rehat pkol 10.30 thn masuk dewan balik sampai la balaik pkol 1.45 tgh hari.... aku mmg x tau nak buat ape2, dah habis sume crita ak borak ngan sek2 ni........
sekolah kiteorg ada cikgu baru, cikgu kaunseling, nama dia Cikgu..... ntah ar aku pon x ingat.Asri ke ape ntah.. something like that lah! yg aku ingat bin Jusoh... beliau baru transfer dari sekolah dari Gua musang..jauh 2... well, as i can see, orangnya agak semak jgak lar... tapi aku buat bodo jer la... x la handsome sangat, biase2 jer... tapi sek2 ni ar,, serabut aku.... " semaklah cikgu ni" ak buat bodo jer laa... xkan nk syok kat ckgu sendri plak..tidak!tidak!tidak! dan tak mungkin! tapi mmg seronok la cara dia bagi kaunseling, better dari guru2 lain.. ak tengk sek2 ni bagi full attention jer kat dia or they looked for something else??? mungkin??mungkin?? boleh jadi.... macam2 crita la ak dgr masa ckgu 2 brucap..lawak pon ade gak.. ade ke patut yuni cakap nak pergi bilik kaunseling tiap2 hari bkn nak tanya pasal masalah tapi nak kenal ngan ckgu ni..hahahahaha... giler tol! aku??? well, i'm not interested...
then pkol 1.30 lebih2 macam 2 kiteorg dibenarkan untk pulang.... ak mmg x sabar2 nak balik, nak tido, minum air..dahaga gile dk kat dlm dewan 2....
and i will do the same thing for the next 2 days.. seriously, i don't know how to face this coming days,,,harap aku dapat tempuhi ngan lancar n better dr hari ni......


p/s : sorry x ingat nama cikgu....
p/s : ak x suke klas 2, dah la buruk, sempit..tlalu kecil kalau nak tempatkan 45 org pelajar dlm kelas yg sempit g2...
p/s : happy birthday tkah! semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan may Allah bless you always...Amin.....
p/s : dk kat tepi skali dlm klas..sangat2 panas...

No comments: